Unicorns & Fairytales
My life Sport

Korfbal #1 : na 1 jaar terug op het veld

korfbal1

Vorig jaar rond deze tijd vloog ik er terug in! En hoe! Fanatiek as ever en het ging goed! Buiten enkele keren een beetje misselijk en draaierig zijn , maar dat was van het warme weer, dacht ik…. Niet dus! Het was omdat ik zwanger was! Voorbereiding helemaal mee gedaan, tot 4 keer trainen in de week toe, om dan te stoppen… Maar het was wel voor een wondertje!

Nu, rond dezelfde tijd dit jaar ben ik gisteren weer voor de eerste keer gaan trainen. Het is nu bijna 4 maanden geleden dat ik bevallen ben. Het duurde even voor ik al mijn spullen weer bij elkaar had gevonden (stabils, loopschoenen, trainingszak, …)  Ik had een leuke sportoutfit bij elkaar gezocht en hopla, let’s do it! (Sporten daar hoort een leuke outfit bij!)

IMG_2457IMG_2452

|| Shirts & short: Undiz ||

Het schieten ging nog vanzelf, mijn armspieren waren ook goed ontwikkeld (baby tillen is een oefening op zich!)… Maar het lopen daarentegen…. Ik hield een lange sliert achter mij. “Steek me maar voorbij, sneller dan dit ga ik vandaag niet”, riep ik. Ik heb het toch een beetje onderschat moet ik zeggen. Ook heb ik niet veel kunnen doen van sport omdat ik nog maar net afgebouwd ben met BV en ik merkte vorige week (ben een lesje zumba gaan volgen! dat je beter niet te intensief sport als je nog BV geeft want dan kan je wel een spontaan productie gaan verliezen. (klinkt zoooo raar).

En na 2 uurtjes begaf mijn heup het ook… Tijdens de zwangerschap heb ik enorm veel last gehad van mijn bekken en rug. Vandaag de dag is er weer iets verkeerd geschoten in de bekkenstreek. Verdict: straks eens naar de kinesist om het na te laten zien en rustig aan opbouwen!! Moeilijk voor mij, ik kan niets rustig doen… Als ik sport, ga ik ervoor. Maar het zal wel moeten, wil ik er terug staan.1 Ding is wel zeker: het is niet nu, maar binnenkort sta ik er weer! Rustig opbouwen om in de loop van het korfbalseizoen te kunnen pieken!

Wel leuk was het gevoel dat ik had na de training. Mijn hoofdpijn, waar ik al enkele weken mee zat, was er niet meer en ik voelde mij goed! (behalve de pijn aan mijn rug) Sporten is echt wel goed voor je mentale staat hoor!

Hier enkele sfeerbeelden van vorig jaar op de beachkorfbal. Toen was ik net zwanger! Vince heeft dus al mee gesport met mama!

korfbal2 korfbal3

 

Hoe zit het met jullie sportieve prestaties na de zwangerschap? 

pinit fg en rect red 28 - Korfbal #1 : na 1 jaar terug op het veld

You Might Also Like...

4 Comments

  • Reply
    Nicole
    5 augustus 2014 at 17:06

    Ik ben lichamelijk helemaal nog niet hersteld dus eerst dat. Ik wandel nu 1x per week.. Maar zodra ik 3x per week kan ga ik me ook aanmelden bij t korfbal!

    • Reply
      Nathalie
      5 augustus 2014 at 17:28

      Oh leuk!! Ik moet het ook rustig aan opbouwen… Binnen 2 maanden hoop ik fit te zijn

  • Reply
    mamadammeke
    5 augustus 2014 at 20:24

    Succes, het zal hopelijk snel beteren!
    En wat heb jij een GEWELDIG Figuur he!!

    • Reply
      Nathalie
      5 augustus 2014 at 20:32

      Bloos bedankt hoor :)) dat is het resultaat van jarenlang sport wss

Leave a Reply

Lees vorig bericht:
Het nadeel van flesjes

We zijn aan het afbouwen met borstvoeding. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik moet het nog gewoon worden. Het...

Sluiten