Unicorns & Fairytales
My life Op stap Travel uitstappen binnen uitstappen in openlucht

Wij gingen naar Nausicaa, het grootste aquarium van Europa!

Vorig weekend trokken we met ons gezin naar Frankrijk, op enkele kilometers van de Belgische grens, namelijk Boulogne Sur Mer. We gingen Nausicaa bezoeken, Europa’s grootste aquarium. Natuurlijk waren we erg benieuwd. Na 2,5 uurtjes rijden kwamen we aan en trokken onze kinderen grote ogen, want het is echt wel heel mooi en de moeite waard om een bezoekje te brengen… Ook de omgeving is fijn om te vertoeven. Ideaal wanneer je een locatie zoekt om op vakantie te gaan, dicht bij de Belgische grens.

Nausicaa

We vertrokken naar Nausicaa, een groot aquarium, tegen de middag zodat de kinderen in de auto konden slapen en we aankwamen tegen etenstijd. We bleven in de buurt overnachten (Holiday Suites) dus we moesten niet persé vroeg terug naar huis. Eenmaal aangekomen gingen we Nausicaa bezoeken. Eerst aten we in het Calypso restaurantje daar om onze magen te vullen. Het is een soort self service waarbij je je maaltijd kan kiezen en bestellen. Zonder honger (belangrijk bij kindjes) gingen we één van de routes doen. Want in Nausicaa zijn er twee grote verschillende routes (expo’s) die je kunt volgen. Op ‘Volle zee’ en ‘Over kusten en mensen’.  Op volle zee brengt je via videoschermen langsheen een spectaculair parcours alsof je in de huid bent beland van verkenners op ontdekking naar het grote mysterie van de open zee. Tijdens de andere route zie je duidelijk hoe de mens en zee met mekaar verweven zijn. Ontdek de biodiversiteit en de ecosystemen maar vooral het belang van de oceaan voor de mensheid.

nausicaa Europa's grootste aquarium - unicorns & fairytales

nausicaa aquarium - unicorns & fairytales nausicaa aquarium - unicorns & fairytales

Nausicaá is veel meer dan een gewoon aquarium

Het is een uniek ontdekkingscentrum voor het zeemilieu. Het is ludiek, pedagogisch en wetenschappelijk en het richt zijn aandacht vooral op de relaties tussen de Mens en de Zee. Het Centrum wil in de eerste plaats het publiek sensibiliseren voor een beter beheer van de oceanen en hun rijkdommen! Duidelijke uitleg, een documentatiecentrum, films, tijdelijke tentoonstellingen, voordrachten, pedagogische programma’s, geanimeerde exposities: dus ook de ideale plaats om te leren en te begrijpen. Het leercentrum stelt zijn documentaire middelen (boeken, video’s, foto’s) ter beschikking van het publiek. Tijdelijke tentoonstellingen geven een antwoord op de milieuproblematiek.

nausicaa Europa's grootste aquarium - unicorns & fairytales nausicaa Europa's grootste aquarium - unicorns & fairytales

nausicaa Europa's grootste aquarium - unicorns & fairytales

Reis door de oceaan

Wij waren enorm verrast van Nausicaa. Het is echt wel indrukwekkend als je voor die grote aquaria staat. Het lijkt alsof je er zelf middenin zit. Vooral de kwallen waren indrukwekkend. Het hele gebouw is ook leuk om in te lopen. Geen enkele ruimte is saai en overal valt wel iets te beleven. Ook voor kinderen. Je kan er ook voor kiezen om uitleg te krijgen via een kastje dat je kan huren. Maar met kleine kinderen is dat nogal moeilijk. Onmogelijk voor ons om op te noemen welke soorten zeedieren er allemaal zijn, maar geloof me als ik zeg dat het de moeite waard is!!!

De opaalkust

Nausicaa ligt vlak aan zee. Na je bezoek kan je dan ook gaan spelen en uitwaaien aan het strand. Er staat zelfs een leuke speeltuin voor de kinderen. Wij trokken daar de volgende dag heen. Voor we naar huis vertrokken gingen we leuk spelen op het strand. Wij hebben sowieso in de auto strandspeelgoed staan en dat kwam hier goed van pas. De kinderen hadden een superleuke tijd hier in Boulogne Sur Mer.

Opaalkust Boulogne Sur Mer - unicorns & fairytales Opaalkust Boulogne Sur Mer - unicorns & fairytales Opaalkust Boulogne Sur Mer - unicorns & fairytales

Overnachten bij Holiday Suites

Op 5 minuutjes van Nausicaa liggen de appartementen van Holiday Suites waar je kunt overnachten. Deze zijn luxueus compact naar mijn mening. Tof ingericht, proper en met een geweldig uitzicht over het stadje. Wat was dat zalig wakker worden ‘s ochtends. We hadden ook een ontbijt geboekt en kregen dus een zakje vol lekkers. Wanneer je hier langer blijft kan je zelf koken in je appartement. Holiday Suites Boulogne Sur Mer ligt echt centraal en vanaf hier kan je zoveel gaan doen. Een ideale ligging als je het mij vraagt!

Holiday Suites - unicorns & fairytales

Boulogne Sur Mer

Na ons bezoek aan Nausicaa gingen we op zoek naar een leuk plekje om te eten. We kuierden door de straatjes waar net op dat moment een soort braderij aan de gang was. Leuke activiteiten voor kinderen, een clown die ballonnen draaide, zangers en meer. Dat viel goed mee want alle restaurants gaan daar pas tussen 19u en 20u open. Met kinderen soms geen evidentie. We trokken naar een heerlijk plekje Il Siciliano waar we wilden gaan eten. Een erg klein Italiaans restaurantje. Jammer genoeg hadden we niet gereserveerd. We hadden geen plek. Maar we namen pasta en pizza mee naar ons appartementje en aten het daar op.

Opaalkust Boulogne Sur Mer - unicorns & fairytales

Samen op één kamer slapen?

We probeerden Vince en Lex op één kamer te laten slapen in een stapelbed maar dat bleek al snel geen goed idee te zijn. Gelukkig had Holiday Suites een babybed voorzien, dat we in de woonkamer konden zetten naast onze kamer zodat ze toch apart konden slapen. Iedereen had een goede nachtrust en we waren allemaal ontspannen. Het was in ieder geval een heerlijke uitstap naar Nausicaa en wij raden iedereen het aan…

Andere leuke uitstappen in het buitenland?

Ben je op zoek naar andere leuke uitstappen in het buitenland? Dan kunnen de volgende artikels helpen…

Een dagje op stap naar Toverland

Wij genoten van een leuke (glamping) gezinsvakantie in spanje

Wij gingen naar Europapark!

Miniatuur Wonderland in Hamburg

Kennen jullie Nausicaa al?